fredag 3 mars 2017

Vecka 9

Hej!

Nu har jag jobbat en vecka med era barn och det har varit en intensiv och rolig vecka. Jag känner att det är kul att vara tillbaka på jobbet! Mitt namn är som ni vet Lisa Vieweg och jag ska vara klasslärare i årskurs 1 tillsammans med Camilla. 
Jag kommer att ha era barn i matematik och NO. Min mejladress är lisa.vieweg@nykoping.se

Den här veckan har vi i matte repeterat de fyra vanligaste geometriska formerna, cirkel, kvadrat, rektangel och triangel. Vi har tränat på att beskriva hur dessa former ser ut genom att använda oss av begreppen hörn och sida. Vi har även pratat om andra geometriska former till exempel femhörning. 

I NO har vi avslutat arbetet med fåglar genom att eleverna har fått skriva en kort faktatext om talgoxen och blåmesen utifrån en tankekarta vi gjort tillsammans. 

Nästa vecka kommer vi att starta upp ett nytt område inom NO och då kommer vi att arbeta med en NTA-låda som heter Fast eller flytande. NTA står för Naturvetenskap och teknik för alla och de har färdiga temalådor som vi arbetar med i alla årskurser här på Bryngelstorpskolan. 

Kom ihåg att det är studiedag nästa onsdag 8/3. Fritids är öppet.
Vi vill även påminna om att se till att idrottskläder är med till skolan på måndagar och fredagar, 

Hoppas ni får en trevlig helg!

Med vänliga hälsningar Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar